Sunday 23 August 2015

AWAS! Yassim, Dalang Skim Pelaburan Tipu di S'wak dikenalpasti?

Get as many criminals in UFUNS organization 
brought to justice as possible

Bersama-sama kita berganding bahu dalam membanteras jenayah dan membawa mereka yang telibat secara langsung ke dalam skim ini untuk di bawa ke muka pengadilan agar mereka menghentikan kegiatan jenayah penipuan yang merosakan masyarakat, bangsa dan agama.

Mohd Yassim Rambeli (kanan) kelihatan bergambar bersama
General Athiwat Soonpan (kiri) Presiden Skim Ponzi UFUN CLUB Antarabangsa.
(Athiwat telah ditangkap & dikehendaki oleh Polis Thailand)
 
Sibu, Ahad, 23.08.2015 : Salah seorang pengasas utama Skim Ponzi uFun Club di Malaysia telah dikenalpasti. Beliau merupakan seorang bekas pekerja Jabatan Kesihatan Sibu, Sarawak. Beliau dikatakan merupakan pengasas serta dalang utama bagi penyebaran Skim Pelaburan uFun Club di Negeri Sarawak. Beberapa program business talk juga telah dianjurkan di beberapa buah hotel terkemuka di seluruh Sarawak bagi mempromosi Skim pelaburan uFunClub-Utoken (UNASCOS) ini. Penceramah serta mentor berpengalaman daripada semenanjung juga turut dijemput bagi membakar semangat bakal pelabur-pelabur baharu. 

Diperdaya, Mendorong Orang Awam Deposit Harta serta Tertipu
Adalah difahamkan juga, program yang dianjurkan juga telah mendapat sambutan yang menggalakan daripada orang ramai. Oleh kerana skim tersebut telah menjanjikan pulangan yang hebat dan menarik maka ramai orang yang menghadiri program tersebut telah terpesona dan terpedaya dek janji-janji manis yang telah ditaburkan. Usaha-usaha ahli utama uFun Club seperti Mohd Yassim Rambeli ini dilihat telah mencapai matlamatnya apabila program-program yang dianjurkan telah berjaya meyakinkan mereka yang hadir sehingga mendorong mereka untuk menyerahkan wang berjumlah beribu-beribu ringgit mengikut nilai pakej skim (Star) yang telah ditetapkan. 

Mungkin disebabkan tawaran pulangan yang tinggi dalam masa yang singkat serta kurangnya pengetahuan serta pendedahan masyarakat berkenaan pelaburan skim yang tidak terjamin seperti ini telah memudahkan lagi rancangan beliau untuk memanipulasi mereka yang bakal menyertai skim ini. Amat sedih sekali, kebanyakan mereka yang diperdaya ini majoriti adalah dikalangan orang MELAYU dan Bumiputera! Daripada maklumat yang kami terima, terdapat pelabur yang sanggup membuat pembiayaan pinjaman di bank, mengeluarkan wang simpanan ASB dan Tabung Haji semata-mata untuk melabur ke dalam skim pelaburan UFUN yang diperkenalkan oleh beliau.

Kehidupan Kaya & Kereta Mewah
Ada sumber yang tidak mahu namanya didedahkan, telah memberitahu bahawa semenjak beliau memperkenalkan skim pelaburan ini, kehidupan beliau telah berubah 360 darjah dengan amat ketara sekali. Beliau telah mampu memiliki kereta mewah seperti BMW dan Toyota Estima pada awalnya. Selepas itu, Yassim juga dilihat telah memiliki lagi sebuah kereta Mercedes C180 berwarna hitam model baharu (No. Pendaftaran QLB 6619- didaftar atas nama beliau sendiri Mohamad Yassim bin Rambeli) dan Toyota Velfire berwarna putih (No. Pendaftaran QMY 2313 - atas nama isteri beliau Nor Mashita binti Kipli)

Menurut sumber, mereka berasa curiga dengan perubahan mendadak yang berlaku di dalam keluarga rakan mereka itu (Yassim serta isteri). Bagaimana boleh seorang pengasas skim pelaburan yang baharu setahun jagung mampu memiliki dua buah kereta mewah tanpa perlu membuat pinjaman bank atau  diperolehi secara tunai dalam masa serentak sekaligus? Difahamkan juga beliau belum lagi memiliki rumah sendiri dan telah beberapa kali berpindah rumah sewa di bahagian Sibu, Sarawak bagi mengelakkan beliau dikesan oleh orang ramai yang mencarinya. Beliau boleh membuat laporan Polis untuk menyangkal dakwaan ini sekiranya laporan ini adalah tidak benar dan tidak berasas? Namun, hasil siasatan menemui bukti seperti berikut ;

Maklumat diperolehi daripada ahli uFun yang telah ditipu. Berdasarkan carian rekod maklumat kenderaan di JPJ Kuching seperti di atas tahun dibuat, kuasa enjin, nama model serta warna asal adalah langsung tidak sama dengan fizikal kereta digunakan beliau.
Menariknya, berdasarkan sumber daripada teman rapat beliau sendiri, kereta-kereta berkenaan telah diperolehi dengan cara yang salah dan menyalahi undang-undang. Pengakuan ini dibuat oleh beliau sendiri dimana, kereta berkenaan adalah merupakan daripada sindiket kereta curi daripada negara jiran (Brunei). Beliau akan membayar dengan harga yang sangat rendah dan kereta-kereta ini pula akan didaftarkan di atas Green Card kereta lama yang telah luput namun cukai jalannya akan diperbaharui semula dan nombor pendaftaran lama akan ditukar kepada nombor pendaftaran yang baharu (inter-change). Ini bermakna keterangan asal di dalam Green card (Road tax) adalah berbeza dengan fizikal kereta berkenaan. Bijak bukan? Bijak untuk menipu...

"Siakap senohong gelama ikan duri, Bercakap bohong lama-lama mencuri"

Ini adalah salah satu daripada taktik licik beliau yang bertujuan untuk menunjuk-nunjuk serta membuktikan bahawa atas skim pelaburan ini beliau telah mampu untuk hidup bermewah bagi meyakinkan masyarakat sekeliling dan pelabur-pelabur baharu untuk menyertai bersama ke dalam skim beliau. Sedangkan segala kemewahan yang dimilikinya adalah hasil daripada kutipan wang yang dilabur oleh orang yang menyertai skim itu tadi. 

Tidakkah anda berasa hairan, anda telah melabur dengan memberi tunai atau deposit wang kepada orang seperti mereka ini tanpa menandatangani satu perjanjian atau memberi resit penerimaan wang? Kenapa perlu secara tunai atau deposit ke akaun peribadi? Kenapa tidak terus ke akaun syarikat atau melalui peguam? Hanya kerana anda telah dibuai janji manis maka anda telah pun terpedaya. 

Dilindungi Pihak Berkuasa?
Ironinya, beliau sendiri seringkali juga mendedahkan bahawa beliau sudah mempunyai pemandu dan pengawal peribadi sendiri, yang juga merupakan anggota polis. Malah, beliau turut mengakui bahawa beliau mempunyai ramai rakan-rakan dikalangan pegawai Polis, JPJ, peguam dan pegawai undang-undang di Kuching dan Bukit Aman yang membuatkan beliau seolah-olah 'kebal' daripada menjalani proses undang-undang kerana sentiasa seperti dilindungi atau sekiranya terdapat tindakan untuk diambil terhadap Yassim, beliau seolah-olah sudah dapat menghidu akan tindakan pihak berkuasa difahamkan mungkin ada pihak yang membocorkan maklumat. Sejauh manakah kebenaran perkara ini? Terdapat beberapa nama telah didedahkan oleh beliau sendiri melalui akaun Facebook nya sendiri seperti berikut ;

Siap posted nama kawan geng polis tuuu...

Terbongkar
Tidak hairanlah jika selepas ini, kita tidak akan melihat lagi kelibat beliau atau isterinya memandu kereta-kereta ini kerana segalanya telah terbongkar. Sama-sama kita tunggu, kata orang di Sibu dan Kuching. Dikhabarkan ketika ini, beliau sedang giat mempromosi skim pelaburan baru UNASCOS di Semenanjung Malaysia. 

Yang lebih melucukan adalah apabila beliau cuba mengelirukan orang ramai bahawa beliau akan pergi ke luar negara melalui akaun Facebook nya dan telah memuatnaik tiket penerbangannya dengan menaiki penerbangan AirAsia. Namun, sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga. Mungkin kerana terlalu tergesa-gesa untuk memuatnaik ke dalam akaun Facebook nya beliau telah terlepas pandang bahawa tarikh penerbangan beliau dari Sibu ke Kuala Lumpur pada 12.08.2015 adalah pada jam 09:00 Malam tetapi tiket penerbangan ke Jakarta dari Kuala Lumpur pada hari yang sama adalah pada jam 04:40 petang dimana beliau tiba di Kuala Lumpur selepas beliau bertolak ke Jakarta!? Ini bukanlah kali pertama beliau cuba memberitahu umum bahawa beliau bercuti ke luar negara tetapi hakikatnya ini adalah muslihat dan pembohongan semata-mata. Pasti mengujakan bukan? Selepas pendedahan ini berkemungkinan beliau akan deactivate atau menukar setting fb nya kepada mode private. 

Pasti ramai sahabat, peminat-peminat sifu Yassim serta ahli-ahli UFUN @ UNASCOS akan hadir ke lapangan terbang di Sarawak ini nanti untuk menyambut kepulangan beliau yang amat dinanti.  


Sekali Lagi Cubaan Untuk Menipu
UFUN CLUB akhirnya telah terkubur berikutan tangkapan beberapa dalang utama di negara jiran di Thailand pada awal tahun ini tadi. Skim ini dilihat telah tidak mendapat sambutan lagi, namun ramai ahli-ahlinya telah mula resah dan berasa tidak senang duduk kerana khuatir akan kehilangan wang yang telah dilabur. Namun, mereka cuba mengelirukan ahli-ahli yang dianggap seperti lembu dicucuk hidung ini untuk memberi peluang dan mendengar penjelasan mereka terlebih dahulu. Namun, semua ini adalah usaha untuk melengah-lengahkan keadaan sebelum mereka berjaya untuk mengaut seberapa banyak wang untuk terus dilarikan terus kelak.

Satu skim pelaburan baru telah diperkenalkan iaitu UNASCOS. Sekali lagi usaha-usaha sama seperti mempromosi UFUN Club (Utoken) dijalankan. Namun kali ini dengan tawaran yang lebih hebat dan dasyat lagi :

UFUN CLUB telah dijenamakan semula sebagai UNASCOS.
Sumber : FB Yassim Rambeli

SILA BACA : Serius ini lawak : Melabur sebanyak RM4,000 dalam masa 48 jam dapat 10%.
Setiap Jumaat akan dapat keuntung 70% dibahagi dengan fakir miskin?
MINIMUM keuntungan pulang 200% dalam tempoh enam bulan??!

Program nak bantu orang lain jadi Jutawan... Orang Kuching 
mesti ramai yang berminat untuk dibantu oleh Jutawan muda ini.
Kesimpulan
Keputusan terletak di tangan anda. Kami hanya memaparkan kisah benar dan bertujuan untuk membuka minda agar anda tidak mudah untuk ditipu oleh mereka yang tidak bertanggungjawab. Demi mencapai impian untuk hidup menjadi mewah, senang serta memenuhi kehendak hawa nafsu mereka yang tamak dan haloba, mereka sanggup memperdayakan anda. Anda masih lagi berpeluang untuk menyelamatkan lebih ramai lagi orang daripada ditipu oleh orang sebegini. Mereka akan melakukan apa sahaja demi untuk mencapai matlamat dan impian mereka. Ini adalah kerana hati mereka telah kotor dan hitam kerana memperolehi hasil yang tidak baik untuk dijadikan darah dan daging mereka sendiri. 

Ramai yang telah terjebak ke dalam skim ini mungkin merasa buntu dan tidak tahu untuk berbuat apa, lebih-lebih lagi wang pelaburan telah lesap begitu sahaja. Namun, anda masih mempunyai harapan sekiranya anda tampil untuk membuat aduan kepada pihak berkuasa atau polis. 

Biarpun anda telah menyerahkan wang berkenaan secara sukarela, namun, masih ada peluang untuk kes anda disiasat. Pastikan anda melaporkan bahawa anda telah TERTARIK atau BERMINAT kepada tawaran berkenaan, anda telah DIPERDAYA atau TERPEDAYA sehingga MENDORONG anda untuk menyerahkan wang tunai atau deposit kepada mereka-mereka ini atau upline anda. Oleh yang demikian anda teah merasa TERTIPU apabila wang yang dilaburkan tidak boleh ditebus semula, pelaburan tidak mendapat pulangan seperti dijanjikan atau sebagainya. Ayuh kita beramai-ramai bersama mendapatkan semula wang yang telah dilaburkan serta menghentikan usaha mereka untuk menipu lebih banyak lagi orang lain dengan MEMBUAT LAPORAN POLIS dan LAPORAN KE BANK NEGARA MALAYSIA atau KPDNKK.


BERSAMA KITA BERSATU,
 MEMBANTERAS JENAYAH TIPU!

Kami juga akan turut mendedahkan beberapa lagi nama yang turut bersekongkol dan terlibat di dalam skim ponzi UFUN Club di seluruh Sarawak. Dari bahagian Lundu hingga ke Lawas... Tunggu...

*** Selepas ini kami akan membantu anda memberi sample contoh Laporan Polis sebagai rujukan dan tindakan anda selanjutnya. (Jika perlu).


106 comments:

  1. coba engkah nama penipu lain ya lok mok nangga ney tauk kenal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello semua,
      Nama saya Encik, Rugare Sim. Saya tinggal di Belanda dan saya seorang lelaki yang gembira hari ini? dan saya memberitahu diri saya bahawa mana-mana pemberi pinjaman yang menyelamatkan saya dan keluarga saya dari keadaan miskin kami, saya akan merujuk mana-mana orang yang mencari pinjaman kepadanya, dia memberi kebahagiaan kepada saya dan keluarga saya, saya memerlukan pinjaman sebanyak € 300,000.00 untuk memulakan hidup saya sepenuhnya kerana saya seorang Bapa tunggal dengan 2 orang anak Saya bertemu dengan pemberi pinjaman yang jujur ​​dan takut kepada Allah ini yang membantu saya dengan pinjaman sebanyak €300,000.00, dia seorang yang takut kepada Allah, jika anda memerlukan pinjaman dan anda akan membayar balik pinjaman sila hubungi dia beritahu dia bahawa (Encik, Rugare Sim) merujuk anda kepadanya. Hubungi En, Mohamed Careen melalui e-mel: (arabloanfirmserves@gmail.com)


      BORANG MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN
      Nama pertama......
      Nama tengah.....
      2) Jantina:.........
      3) Amaun Pinjaman Diperlukan:.........
      4) Tempoh Pinjaman:.........
      5) Negara:.........
      6) Alamat Rumah:.........
      7) Nombor Telefon Bimbit:.........
      8) Alamat e-mel..........
      9) Pendapatan Bulanan:.....................
      10) Pekerjaan:..........................
      11) Laman web manakah anda di sini tentang kami.....................
      Terima kasih dan salam mesra.
      E-mel arabloanfirmserves@gmail.com

      Delete
  2. Sebaiknya kita serahkan kepada pihak berkuasa atau pihak polis untuk menyiasat. Senang crita

    ReplyDelete
  3. Biak serian ada juak u u
    Makei merz putih2 melati
    Nothing 2 Hide
    #kipidap

    ReplyDelete
  4. Biak serian ada juak u u
    Makei merz putih2 melati
    Nothing 2 Hide
    #kipidap

    ReplyDelete
  5. Bujang Semanggang23 August 2015 at 05:20

    Macam ajak dunia kinek tok nak kaya cepat. Tapi benar ada geng ngekot skim tok lalu xda brita. Sapa nak mula ya sempat oleh hasil. Nak dudi ya gigit jarik jak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nang bn..mcm kamek tok main 3800 sesen x dapat apa2

      Delete
  6. Utoken ada org maok beli kah? Laku kah? Lalu xda you youuuuu... bulak lah ya.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Kenak di removed. Pls share. Tq. Help each other. Good info to share

    ReplyDelete
  10. admin kpg gitak sama juak. mok di viral juak tok admin bodo ya ngajak join tok

    ReplyDelete
  11. Lebih kurang juak... pikir logik jak.... mungkin ramai yg sakit ati atas sikap sendiri. Biarlah, kita ada undang2.

    ReplyDelete
  12. Nampak best sebab cerita macam cantek jer...mustahil org luar akan tau sampai details macam ni... ni mesti kes kawan makan kawan, tikam belakang atau gunting dalam lipatan. Yg bagi info ni pasti kawan rapat miak sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kes kawan makan kawan ada cerita disebalik rakannya yang memaparkan cerita ini...setuju dgn anda....yassim rambeli sgt kesal dgn rakan sebegini yang byk dia tlg akhirnya tikam dari belakang....org tak tahu kerja keras beliau....disebalik apa yg dimilikinya...so berhati2 dgn sikap sebegini takboleh tgk sesama melayu senang

      Delete
    2. Ini kes kawan makan kawan ada cerita disebalik rakannya yang memaparkan cerita ini...setuju dgn anda....yassim rambeli sgt kesal dgn rakan sebegini yang byk dia tlg akhirnya tikam dari belakang....org tak tahu kerja keras beliau....disebalik apa yg dimilikinya...so berhati2 dgn sikap sebegini takboleh tgk sesama melayu senang

      Delete
  13. Ada satu skim pelaburan di internet namanya baiduri4u.com hebat juga hasilnya. Adakah ia satu pelaburan yg betul. Nampak macam kini ia mendapat sambutan di seluruh negara.

    ReplyDelete
  14. Ada satu skim pelaburan di internet namanya baiduri4u.com hebat juga hasilnya. Adakah ia satu pelaburan yg betul. Nampak macam kini ia mendapat sambutan di seluruh negara.

    ReplyDelete
  15. Sekarang macam2 skim pelaburan tak berdaftar. Tapi risiko kena tanggung sendiri, sebab kalau kena upline yg tak amanah... Habis lah cerita... Tak ader jaminan

    ReplyDelete
  16. Menar kata u you...

    ReplyDelete
  17. SIAKAP SENOHONG GELAMA IKAN DURI, BERCAKAP BOHONG LAMAK LAMAK MENCURI..
    Jutawan segera konon, kinek tok apa dah jadi??? Miskin papa kedana lah kitak org...
    Nasik dah jadi bubur pok.. pok....

    ReplyDelete
  18. Ni ada Yassim ya nyewa...nya dah meli rumah kat jalan lilin lorong 6A sibu....sik jauh dari giant baru ya...walaupun rumah second hand...tapi nya beli cash....

    ReplyDelete
  19. Apek miak sibo nunggah nya tok! Ni ada org nunggah Yassim, baruk kinek dah glamour molah ufun. Sik ku heran, nang dari dolok miak tok main pil barang geng sidak curi motor. Miak kampong bah tok. Orang sibo semua tauk. Semadi ajak org baruk kenal dalam ufun ya... Mun agik miak kpg sibo kus semengat. Bini nya pun bersadu macam2 hal nya dgn kmk org di kpg tok. Pebulak!

    ReplyDelete
  20. Apek tok nang eksen juak... Terkejut baruk nerimak duit byk kali. Lalu lupak daratan... Riak berdengah! Cemni nya nipu org patut juak org molah pia

    ReplyDelete
  21. Org nulis blog tok ngan yassim jumpa depan2. Kita dengar cerita sidak duak. Ya baru adil. Amacam? Ada berani?

    ReplyDelete
    Replies
    1. byk org mau jumpa yassim tok... info cni nya kinek tok

      Delete
  22. Remember. Nobody can give you equality or justice!

    ReplyDelete
  23. Wira Raya, x guna u nanyak admin tok. bukan nya tauk selok belok hal MLM tok yg ne bena ne x. target nya cuma mok menjatuhkn seseorg individu dan ufun tok, sebab mungkin nya pun tertipu dah pernah hihi. tanyak la melobo2 gik company money game yg lain x nya tauk bah. you you

    ReplyDelete
  24. kenak x admin pun molah report ngn polis? knak perlu nyuruh org juak..pa nak ku bc tok mcm cukup bukti..tp admin pun x report..mok kes dendam nak?

    ReplyDelete
  25. kmk dah nanya dengan ketua atas sekali.. yassim dah hantar kes tok kes polis sebab memburukkan namanya dan menfitnah nya..

    ReplyDelete
  26. jangan menipu lah ya ajak.... sik kira lah hal ufun kah fun fair kah fun fun kah... downline kah upline kah... jgn molah sik betul jak sik halal jak u u

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Semua orang,
      Nama saya Ahmad Asnul Brunei, saya menghubungi Encik Osman Loan Firm untuk jumlah pinjaman perniagaan sebanyak $ 250,000, Kemudian saya diberitahu tentang langkah Meluluskan jumlah pinjaman saya diminta, selepas mengambil risiko lagi kerana saya begitu banyak terdesak untuk menubuhkan sebuah perniagaan untuk kejutan terbesar saya, jumlah pinjaman Telah dikreditkan ke akaun bank saya dalam tempoh 24 jam perbankan Tanpa sebarang tekanan untuk mendapatkan pinjaman saya. Kerana saya Telah terkejut i adalah yang pertama untuk menjadi mangsa penipuan! Jika anda berminat untuk mendapatkan apa-apa jumlah pinjaman & anda yang terletak di mana-mana negara, saya akan memberi nasihat boleh menyentuh Mr Osman Loan Firm melalui e-mel osmanloanserves@gmail.com

      BORANG MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN
      Nama pertama ......
      Nama tengah .....
      2) Jenis Kelamin: .........
      3) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .........
      4) Tempoh Pinjaman: .........
      5) Negara: .........
      6) Alamat Rumah: .........
      7) Nombor Telefon: .........
      8) Alamat e-mel ..........
      9) Pendapatan Bulanan: .....................
      10) Pekerjaan: ...........................
      11) Yang laman web adakah anda di sini tentang kami .....................
      Terima kasih dan salam mesra.
      E-mel Derek osmanloanserves@gmail.com

      Delete
  27. Bukan nya madah dlm pesbuk nya di Indon kah???

    ReplyDelete
  28. benar cara tok kali memburukkan namanya...tp mun cuba polah report utk siasat perkara tok bulak kah sik??? ya cita lain ya pok

    ReplyDelete
  29. Bukan ada branding nama Beranikaya kah dak tuk lok...?

    ReplyDelete
  30. bahana share byk crita dgn kwn wlpun rapat. Rambut sm itam pok...abis keburukan ngn nk sik betul dijajak

    ReplyDelete
  31. Aku kompius hal keto nya tok.. beno nyo bani olah report polis

    ReplyDelete
  32. Keta dh ditapok kedak mh370 bro!!!

    ReplyDelete
  33. Asal da pelincir jk kata nya. ha ha ha ha . sikda nya tkut ng polis ya

    ReplyDelete
  34. Tok leader kita tok! Icon Jutawan planet marikh! Kita mesti backing Batman

    ReplyDelete
  35. Udh gk, sp ilang duit kenak tipu redha jak...sp ada dpt balit kira menang main kerak jklh. ada kh simpan duit 1900 4 bln lalu jd jutawan? paloIiiii oleh apek. hahahaha anggap jk ktk org derma free ngn ny

    ReplyDelete
  36. Bukan rm3,800 kh?

    ReplyDelete
  37. Nak tanya admin nie..vellfire ada warna biru ka?xpernah rasa2 nya tgok vellfire wrna biru

    ReplyDelete
  38. Nak tanya admin nie..vellfire ada warna biru ka?xpernah rasa2 nya tgok vellfire wrna biru

    ReplyDelete
  39. Nak tanya admin nie..vellfire ada warna biru ka?xpernah rasa2 nya tgok vellfire wrna biru

    ReplyDelete
  40. Vellfire pun takder dibuat tahun 1985!!. Kahkahkahkkah! Pakai roadtax toyota GX tampal nombor kat Vellfire! Kantoi

    ReplyDelete
  41. Admin dok tau mende nih apo dio tulih... memey kes dengki samo group ni

    ReplyDelete
  42. Report polis jak de..

    ReplyDelete
  43. Eksen jak lebih.. dolok time xda papa xda ko eksen..dah d cop jd "jutawan" lalu eksen.. org nego buat2 xknal haktuihhhhh

    ReplyDelete
  44. Kita ambil pendekatan positif jer supaya takde lagi yg terkena. Apalagi, jom beralih ke Qnet

    ReplyDelete
  45. MLM-MELAYU LANGSI MELAYU
    @MATI LAGI MATI
    Umpama gali lubang kubur sendiri
    Dolok top d kuchng Add4bucks,last2 lingkup
    Rata2 yg join bumiputera terutama org melayu
    Dah terkena dahulu masih tak serik2,
    Itulah kaum melayu bumiputera
    Dek kerana ingin mengejar kemewahan dan kesenangan,tetapi dlm sekam ditipu oleh ajen2 skim cepat kaya.
    Realiti bukan fantasi lg,tiada cara yg mudah utk berjaya melainkan berusaha atas keringat yg dikurniakan Tuhan tanpa kenal erti 'Putus Asa'

    ReplyDelete
  46. MLM-MELAYU LANGSI MELAYU
    @MATI LAGI MATI
    Umpama gali lubang kubur sendiri
    Dolok top d kuchng Add4bucks,last2 lingkup
    Rata2 yg join bumiputera terutama org melayu
    Dah terkena dahulu masih tak serik2,
    Itulah kaum melayu bumiputera
    Dek kerana ingin mengejar kemewahan dan kesenangan,tetapi dlm sekam ditipu oleh ajen2 skim cepat kaya.
    Realiti bukan fantasi lg,tiada cara yg mudah utk berjaya melainkan berusaha atas keringat yg dikurniakan Tuhan tanpa kenal erti 'Putus Asa'

    ReplyDelete
  47. MLM-MELAYU LANGSI MELAYU
    @MATI LAGI MATI
    Umpama gali lubang kubur sendiri
    Dolok top d kuchng Add4bucks,last2 lingkup
    Rata2 yg join bumiputera terutama org melayu
    Dah terkena dahulu masih tak serik2,
    Itulah kaum melayu bumiputera
    Dek kerana ingin mengejar kemewahan dan kesenangan,tetapi dlm sekam ditipu oleh ajen2 skim cepat kaya.
    Realiti bukan fantasi lg,tiada cara yg mudah utk berjaya melainkan berusaha atas keringat yg dikurniakan Tuhan tanpa kenal erti 'Putus Asa'

    ReplyDelete
  48. http://www.theborneopost.com/2011/10/14/seludup-jual-kereta-mewah-dari-brunei/

    ReplyDelete
  49. Group lain ok jer. Ni BKG nih.. memang dengar2 diaorg ni janji lebih... habis lah siapa2 yg dah bagi duit kat dia ni

    ReplyDelete
  50. Nang kes benar tok. Byk kes nipu duit. Tangga jak sapa dak geng nya.

    ReplyDelete
  51. Kereta mmg dah sikda kat rumahnya...rumahnya pun mcm sikda org dah seminggu tuk...

    ReplyDelete
  52. masih sibu nya ya mun x di kch. ipk carik

    ReplyDelete
  53. Patutlah...geng Ahim rungak tuk hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mun ktkowg mok tauk,keta vellfire pakai adk nya gaduh n d rampas polis.then kereta vellfire tu d ambl oleh ahim.dia mmg lalai.tp dia x tipu duit org.blog ninialah fitnah.yg menipu ialah skim ufun,utoken,unascos dan mednspa.sy tahu lbh lanjut tentang dia.dia lingkup kerana dj fast cats fm sbnyk rm10k,bini dia bawa brg2 dia lari n minta cerai,kwn dia d kch iaitu dj bad ex dj catsfm sbnyk rm1500.kes kreta vellfire itu ditipu oleh kwn dia yg bernama appy.appy tu polis d sibu.tipu yg kereta tu dr miri.tp baru dia sedar yg riadtax dr brunei

      Delete
  54. bukan nya diam di sukun kh? yaszim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bole berik alamat rumah yasim knetok?

      Delete
    2. dlk 2B lorong Lilin 6A sberang giant ya.. sp geng kompom

      Delete
    3. sp kwn rapat nya kompom tauk cni nak slalu dgn nya dlk.. tga jk dlm fb wechat gik da di sibu nya ya

      Delete
    4. Thanks pok....nya hutang aku pok...

      Delete
    5. byk gilak pau miak tok...bkn u sorg kenak pau u uuu

      Delete
  55. Bole tau cne yassim knetok? Berik info secepat mungkin

    ReplyDelete
  56. Boleh info di sine yassim tok kinek? Byk ilak org di bulak nya sampei mekorg di Bintulu tok pun di bulaknya. Lawa bukan main. Paduhal conman. Mekorg di Bintulu byk becarik ngn nya kinek.

    ReplyDelete
  57. Dlm fb pages Kuching Crime Info ada juak sidak info nya tok

    ReplyDelete
  58. Carik alwie miak sibujaya ngn epi ghadafi kpg datu lama mesti cdak tau cni yassim kinek tuk...

    ReplyDelete
  59. Kes ni sama dgn BAIDURI4U .. yg didalangi tenuk bernama yusri abdul halim bersama anjing2ny dsetiap negeri untuk menjayakan penipuan ini sehingha berjaya ..Tahniah BAIDURI4U / BAIDURIGLOABAL

    ReplyDelete
  60. Maaf tuan2 & puan2.sy sbgai bekas ahli skim kaya tu ingat bg info yg blog ni ialah fitnah.dia kaya dgn khebatan rangkaian skim tu.apa sbb dia ringkup sbb preassure olh kluarga paling2 ex wife nya.dia sering sibuk jarang plg rmh mnyebabkn istri nya sering mngamuk.mslh tu yg dia smpai trbang ke sana sini utk menenangkn fikiran smpai snggup hbis kn wang.kelalaian nya yg buat dia smpai 0.istri nya minta cerai tepat pd bulan ogos ni.sama pd tarikh blog ni d sebar kn.dgn mnghantr diri tggl bersama rakan2 nya d ipk.kwn polis nya yg brtugas d ipk mnyelamatkn jiwa stress dia.kalau x dia mgkn akn bunuh diri.mslh itu juga lah yg mnyebabkn dia lalai & x kerja lg shingga wang smpanan hmpir 0.seringkali ditipu olh sahabt trdekat.antara org2 yg menipu Yassim ialah.
    1.isterinya mmbawa brg2 kemas serta lain2 & meminta cerai.
    2.slh seorg anggota polis yg bernama appy mnjual kreta brjenama tyota vellfire dan mercedes yg no flat palsu.asal kreta trsebut dr Brunei tetapi d tukar ke flat malaysia.adakah anda brfikir bagaimana kreta trsebut dpt renew roadtax kalau x dr JPJ dn tipu muslihat polis itu?jgn nak letak atau tuduh org sbrgan tnpa usul periksa.slepas beberapa bln baru dsedari bahawa kereta trsebut ialah kreta dr brunei.
    3.dj Fast Cats fm menipu sbnyk rm10k utk buat akaun Aliance insurance.stelah dia mngetahui akaun dlm Aliance trnyata hnya rm350 malah bkn rm10k.
    4.dj Bad Cats fm sbnyk rm1500.
    5.sahabtnya bernama Babo,shingga kini blm bagi plg greencard superbike Yassim.
    6.polis bernama Ahim prnh meminta wang sbnyk rm7k jika yassim gagal maka kreta Vellfire x akn d plg kn.
    Pd bln yg sama adk Yassim bergaduh dn mnyebab kn kreta tyota Vellfire trsebut d tahan d balai polis sibu.Greencard kreta trsebut mnyebabkn kreta trsebut x dpt d kluarkn.sbb2 Yassim berani mmbuat laporan polis kerana dlm isu2 trsebut dia mmg x brsalah.sepatutnya pihak brkuasa brtindak tetapi shngga kini tiada berita.malah kereta trsebut akn d bawa ke kes lbh besar.polis2 yg trlibat meminta rasuah dlm kes kereta trsebut trmasuk Appy yg mnjual kreta trsebut,JPJ yg mmbuat roadtax akn dikenakn hukuman.pihak SPRM juga turut mbantu Yassim atas kes rasuah oleh Kpl Ahim.utk sesiapa yg ingin mngetahui lbh lanjut tntang Yassim blh brjumpa dgn dia sndiri d Sibu.sy yg prnh mnyiasat kes trsebut dgn smua pihak yg trbabit dgn bukti2 kukuh.

    ReplyDelete
  61. Sbelum diceraikn oleh istrinya,dia prnh brtujuan mmbeli tanah 7ekar yg agentnya bernama Mazri.secara cash sebanyak rm250k dhantar ke Mazri.tetapi setelah 1minggu tnpa kabar berita,trnyata Yassim ditipu lg.tanah 7ekar hnya angin abu2.Mazri melarikn diri ke miri dan ke kuching.beberapa bln kemudian dia dtangkap tetapi hnya d reman selama 4hari sahaja.adakah tuan2 dn puan2 stuju?malah dia x dkenakan hukuman.kesemua org2 yg menipu Yassim ini ialah sahabt2 paling terdekat dia.mslh yg timbul x henti2 shingga mak dia sndiri jatuh sakit.ketika dia btl2 jatuh ringkup,hnya beberapa org yg dtg menolong dia shingga dia bangkit balik hingga skrg.kini dia bukanlah ahli BKG,UFUN,UNASCOS,MEDNSPA.kini dia ialah Leader Rich Heritages.brsama sama kita buka acc facebook dia & lihat apakah income dan bagaimanakah dia bangkit semula dr khidupan gelap itu.hnya dgn dadah dia mnghilangkn rasa tekanan kerana tiap2 hr memikirkn kluarganya,anak2 nya yg d bawa oleh istri nya.coba anda smua d tmpt dia mgkn anda akn bunuh diri.dgn sokongan rakan2 dn saudara yg msh percaya dia,Yassim bkn 0.Tetapi Yassim kini ialah kakitangan Dato Nor Azir dan Dato Sri Profesor dr Syed Abd Rahman Al Attas.dia mninggalkn smua bisnes lama iaitu skim cepat kaya yg anda smua kata kn.jika dia x mninggalkn company2 itu,mgkn dia msh dlm keadaan 0.kita harus mnyiasat dgn usul periksa & jgn sbrg menuduh tnpa bukti kukuh.

    ReplyDelete
  62. Baca link dibawah...

    http://www.newsarawaktribune.com/news/57397/Know-where-Mohd-Yassim-is/

    ReplyDelete
  63. http://www.newsarawaktribune.com/news/57397/Know-where-Mohd-Yassim-is/

    ReplyDelete
  64. Borneo Post July 1,2016

    Sibu : Police are looking for Mohamad Yassim Rambeli (picture attached),35, who failed to report himself at the police station as was required.

    Yassim was released on bail for a car theft and was told to report to the police station. Anyone who knows his whereabouts may contact IPD Sibu at 084-336144.

    ________________________________________________________

    Sarawak Tribune July 2,2016

    Know where Mohd Yassim is?

    SIBU : Police are looking for a 35-year oldman identified as Mohamad Yassim bin Rambeli (pic), who was involved in a car theft case and was arrested.

    He was released on police bail but did not report to the police on the due date as required.

    Police have used every means to contact him but failed. Anyone who sees him is urged to contact the nearest police station or Sibu Police Station at tel 084-336144.

    Sumber : http://www.newsarawaktribune.com/news/57397/Know-where-Mohd-Yassim-is/

    ReplyDelete
  65. Kalau nak backup pun agak2lah walaweiii... ko explain panjang² ni nampak sangat nak cover line. Tak perlu lah nak salah kan orang lain lah pulak weiii... Buat cerita bini minta cerai lah, polis pun salah, polis minta rasuah lah, kena tipu lah, beli vellfire kena tipu juga bagai... bro, kete tu harga berapa? Tak kan tak tahu kete tu dapat dgn cara halal ke haram... ada buat loan ke? Beli cash ke? Kedai mana? ada AP? Duit ko kena tipu dgn org tu ke or kau dengan rela hati melabur sama macam orang lain yg kau ajak join skim kau tu? Bro, member kau tu dah tipu duit orang ramai sembang cover baik punya. Siap makan dadah nak bunuh diri... kalau dia org jujur dan betul, dia ada iman, dia redha dgn ketentuan. Terima hakikat. Rezeki ada dimana².tak perlu menunjuk kaya nak menipu, sampai buat yg tak elok. Jutawan bro, apa sangat lah. Xder hal punya bro.. ni dah naik mengaku Leader Rich Heritage pulak dah... bro, Rich Heritages pun dah lingkup bro skim penipu jugak..skim yg kau list yg dia pernah buat tu semua pelaburan longkang... ko mesti tau kat mana dia sekarang... tu tolong bagi kerjasama dgn pihak polis call jer 084-336144. Jangan lah nak salahkan orang lain pulak dah buat² cerita. Semakin korang nak cover semakin tu terserlah kejahilan sendiri... bertaubatlah...

    ReplyDelete
  66. Biak serian Sama geng yassim sampe raya tok tek xnampak muka kotan malu skim San lingkup.pok pok pok..dolok bukan main angkat nama apek yassim,kinek dicarik byk org tegal skim burok ya ..

    ReplyDelete
  67. Biak serian Sama geng yassim sampe raya tok tek xnampak muka kotan malu skim San lingkup.pok pok pok..dolok bukan main angkat nama apek yassim,kinek dicarik byk org tegal skim burok ya ..

    ReplyDelete
  68. Halo kawan-kawan, saya Herman daripada Indonesia. Saya di sini untuk berkongsi beberapa maklumat penting tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman daripada organisasi pinjaman islamic, saya tidak percaya bahawa saya boleh mendapatkan pinjaman dari mana-mana pemberi pinjaman dalam talian atau internet kerana saya sentiasa fikir mereka semua penipuan. Tetapi cerita ini berubah dua minggu lalu apabila rakan memberitahu saya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman perniagaan daripada mereka. Walaupun saya merasa sukar untuk percaya, tetapi saya memberitahu diri saya terpaksa mengambil risiko kerana saya serius memerlukan pinjaman. Saya telah mendaftar untuk pinjaman sebanyak $ 70,000 USD. Saya menghubungi mereka di Itali. Yang mengejutkan saya, pinjaman saya telah diluluskan dan saya menerima pinjaman selepas 3 hari. Satu perkara yang saya suka tentang mereka adalah bahawa semua pinjaman mereka adalah sangat mudah untuk memproses dan jelas. Tiada kos tersembunyi. Tidak ada jaminan yang diperlukan daripada saya kerana saya memfailkan pinjaman tanpa jaminan. Mereka mempunyai takut akan Tuhan Yang Maha Kuasa. Saya akan menasihati sesiapa sahaja yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi mereka dengan segera melalui e-mel (frb228813@gmail.com) dan salah satu kakitangan mereka akan segera bertindak balas kepada anda. Sila berkongsi maklumat ini dengan saudara-saudara Islam yang kuat, mereka akan mengetahui bahawa organisasi wujud dan mendapatkan pinjaman dari them.May maha kuasa Allah memberkati tahun baru ini untuk kita.

    ReplyDelete
  69. Adakah anda memerlukan pinjaman? Anda mahu menjadi kewangan yang stabil? Atau anda ingin mengembangkan perniagaan anda? Kami menawarkan pinjaman perusahaan, pinjaman kereta, pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi dan pinjaman Krismas? kami memberi pinjaman pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2% keselesaan berpanjangan, yang boleh dirunding. Tawaran ini adalah terbuka kepada semua, sila hubungi kami melalui e-mel kami di talian (sanchezloanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  70. Adakah anda memerlukan pinjaman? Anda mahu menjadi kewangan yang stabil? Atau anda ingin mengembangkan perniagaan anda? Kami menawarkan pinjaman perusahaan, pinjaman kereta, pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi dan pinjaman Krismas? kami memberi pinjaman pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2% keselesaan berpanjangan, yang boleh dirunding. Tawaran ini adalah terbuka kepada semua, sila hubungi kami melalui e-mel kami di talian (sanchezloanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  71. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com

    Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar untuk perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas

    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com. There could be many reasons why you need access to some extra cash – from unexpected car or home repairs to paying for your wedding or a special holiday. But whatever you need it for, when you borrow between $5,000 USD to 100.000 USD above

    ReplyDelete

  72. jika anda miskin atau anda patah hubungi saya sekarang di e-mel saya alabamacredito@outlook.com i menawarkan semua jenis bantuan kewangan, i adalah seorang wanita perniagaan yang kaya dan saya boleh memberi anda wang yang cukup untuk memulakan perniagaan anda juga.
    jika anda mahu untuk mendapatkan pinjaman hanya e-mel saya sekarang dan saya akan memberikan anda pinjaman pada kadar murah sebanyak 2%, i menawarkan semua jenis bantuan kewangan, hubungi saya alabamacredito@outlook.com
    terima kasih

    ReplyDelete
  73. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete
  74. Hello Semua orang,
    Nama saya Ahmad Asnul Brunei, saya menghubungi Encik Osman Loan Firm untuk jumlah pinjaman perniagaan sebanyak $ 250,000, Kemudian saya diberitahu tentang langkah Meluluskan jumlah pinjaman saya diminta, selepas mengambil risiko lagi kerana saya begitu banyak terdesak untuk menubuhkan sebuah perniagaan untuk kejutan terbesar saya, jumlah pinjaman Telah dikreditkan ke akaun bank saya dalam tempoh 24 jam perbankan Tanpa sebarang tekanan untuk mendapatkan pinjaman saya. Kerana saya Telah terkejut i adalah yang pertama untuk menjadi mangsa penipuan! Jika anda berminat untuk mendapatkan apa-apa jumlah pinjaman & anda yang terletak di mana-mana negara, saya akan memberi nasihat boleh menyentuh Mr Osman Loan Firm melalui e-mel osmanloanserves@gmail.com

    BORANG MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN
    Nama pertama ......
    Nama tengah .....
    2) Jenis Kelamin: .........
    3) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .........
    4) Tempoh Pinjaman: .........
    5) Negara: .........
    6) Alamat Rumah: .........
    7) Nombor Telefon: .........
    8) Alamat e-mel ..........
    9) Pendapatan Bulanan: .....................
    10) Pekerjaan: ...........................
    11) Yang laman web adakah anda di sini tentang kami .....................
    Terima kasih dan salam mesra.
    E-mel Derek osmanloanserves@gmail.com

    ReplyDelete
  75. Hai semua,

    Saya adalah seorang pinjaman pemberi pinjaman swasta, boleh dipercayai, pemberi pinjaman yang boleh dipercayai; Saya memberi pinjaman kepada perniagaan dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan 2%. Jika anda telah ditolak bank atau institusi kewangan untuk satu lagi sebab untuk pinjaman. Adakah anda sedang mencari pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, hutang penyatuan pinjaman, pinjaman tanpa cagaran dan modal teroka? Anda di tempat yang betul untuk penyelesaian pinjaman anda Jika anda berminat dalam tawaran pinjaman, sila hubungi kami melalui e-mel (divineloanfirm622@gmail.com)
    salam,

    Ilahi.

    ReplyDelete
  76. BERITA BAIK UNTUK SEMUA ORANG

    Nama saya Amisha dari bogor di Indonesia, saya adalah perancang busana dan saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu setiap orang untuk berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di internet, begitu banyak kreditur pinjaman di sini adalah penipu dan mereka ada di sini. curang Anda dengan susah payah uang Anda, saya mengajukan pinjaman sekitar Rp500,000,000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 24 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 24 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman dan bisnis saya adalah Tentang menabrak karena hutang.

    Sebagai pencarian saya untuk perusahaan pinjaman pribadi yang andal, saya melihat iklan online lainnya dan nama perusahaannya adalah fancy loan company. Saya kehilangan jumlah 15 juta dengan mereka dan sampai hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya usulkan.

    Tuhan jadilah kemuliaan, teman-teman saya yang mengajukan pinjaman juga menerima pinjaman semacam itu, mengenalkan saya kepada perusahaan yang dapat dipercaya dimana Ibu Suzan bekerja sebagai manajer cabang, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp700.000.000 dan mereka meminta surat kepercayaan saya, Dan setelah mereka selesai memverifikasi detail saya, pinjaman tersebut disetujui untuk saya dan saya pikir itu adalah sebuah lelucon, dan mungkin inilah salah satu tindakan curang yang membuat saya kehilangan uang, tapi saya tercengang. Ketika saya mendapat pinjaman saya dalam waktu kurang dari 6 jam dengan suku bunga rendah 2% tanpa agunan.

    Saya sangat senang karena ALLAH menggunakan teman saya yang menghubungi mereka dan mengenalkan saya kepada mereka dan karena saya diselamatkan dari membuat bisnis saya melonjak ke udara dan dilikuidasi dan sekarang bisnis saya terbang tinggi dalam bahasa Indonesia dan tidak ada yang akan mengatakannya Dia tidak tahu tentang Anniesa Hasibuan perusahaan mode saya

    Jadi saya saran setiap orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk silahkan kontak
    Ibu Suzan email: (Suzaninvestment@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (Amisha1213@gmail.com), dan maria yang baru saja mendapat pinjaman dari suzan di: (maaria9925@gmail.com) dan Karina yang memperkenalkan dan bercerita tentang Ibu Suzan, dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Suzan, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya:( Lukman.karina@yahoo.com).

    ReplyDelete
  77. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

    ReplyDelete
  78. Halo,
    Nama saya Marcia Retnawati dari Batan Miroto kota Semarang di Indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga peminjam pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda wang saya, saya memohon pinjaman kira-kira 100 juta dari seorang wanita di Malaysia dan saya kehilangan kira-kira 6 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, saya membayar hampir 6 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman,

    Allah adalah kemuliaan, saya bertemu seorang sahabat yang baru saja memohon pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan apa pun, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Alicia Radu, dan saya memohon 500 juta, saya rasa ini adalah jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada menjadi miskin.

    jadi saya nasihat semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
    Puan Alicia Radu, melalui e-mel: aliciaradu260@gmail.com

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: Marciaretnawati450@gmail.com

    sekali lagi terima kasih semua kerana membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran

    ReplyDelete
  79. Halo, Saya Puan Catherine Rodriquez, pemberi pinjaman pinjaman swasta, saya memberi pinjaman kepada mereka yang memerlukan pinjaman, dan kepada Mereka yang ingin memulakan perniagaan baru. Saya memberi Pinjaman Peribadi, Pinjaman Perniagaan, Pinjaman Pelajar dan Pinjaman Syarikat. Sementara itu, saya dan adik-beradik saya bersedia membantu anda dengan jumlah yang anda perlukan sebagai pinjaman. apa yang anda perlu lakukan ialah mengisi borang di bawah dan hubungi saya hari ini di: catherineloanfirm94@gmail.com

    Borang Permohonan Pinjaman Isi Dan Pulangan

    Nama pertama ………………………………….
    Nama terakhir……………………………
    Seks .................................... ..
    Umur ........................ ..
    Negeri ..............................................
    Negara ............... .. .................. ..
    Pekerjaan .......................................... ..
    Pendapatan bulanan……………………………………
    Jumlah Diperlukan ...........................................
    Tempoh ..........................................
    Agama .......................................... ..
    Nombor Telefon + ............ .................................
    Nombor Mudah Alih + ...........................................

    Salam
    Puan Catherine Rodriquez
    E-mel: catherineloanfirm94@gmail.com

    ReplyDelete
  80. Saya ingin kembali semua kemuliaan Allah atas apa yang dia gunakan Ibu Alicia Radu lakukan dalam hidup saya, nama saya Yetty Sunarsih dari Sandakan di malaysia, saya janda dengan 3 anak, suami saya mati dalam kemalangan kereta dan sejak itu kehidupan telah menjadi sangat kasar kepada saya dan keluarganya dan saya telah berusaha untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
    pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian ROBBI bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan saya menghubunginya untuk bertanya mengenai Ibu dan betapa benarnya pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan dia memberitahu saya bahawa benar dan saya menghubungi Ibu Ibu Alicia Radu dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan ketika saya memeriksa akaun saya pinjaman saya utuh dan saya sangat gembira dan saya bersumpah bahawa mana-mana syarikat yang meminjamkan pinjaman saya akan memberikan penerangan mengenai syarikat itu, jadi saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com) dan anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (yettysunarsihs850@gmail.com) untuk maklumat dan juga kawan saya ROBBI melalui e-mel nya :( robbi5868@gmail.com)

    ReplyDelete
  81. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

    ReplyDelete
  82. Halo,
    Ini untuk memberi tahu masyarakat bahwa Nyonya Charity White, pemberi pinjaman swasta memiliki kesempatan finansial untuk semua orang yang membutuhkan bantuan keuangan, membayar tagihan, untuk berinvestasi dalam bisnis baru atau untuk meningkatkan bisnis Anda. Kami memberikan pinjaman dengan bunga sebesar 2% kepada perusahaan dan perorangan. Ini tidak memerlukan banyak dokumen, juga syarat dan ketentuan yang jelas dan peka. Hubungi kami via e-mail: (charitywhitefinancialfirm@gmail.com) Kami akan memberikan layanan terbaik kami.

    ReplyDelete
  83. = Kami menawarkan berbagai layanan keuangan yang meliputi: Perencanaan Bisnis, Komersial dan Pengembangan Keuangan, Properti dan Hipotek, Pinjaman Konsolidasi Utang, Pinjaman Bisnis, Pinjaman Swasta, Pinjaman Pembiayaan Kembali Rumah dengan suku bunga rendah per tahun untuk perorangan, perusahaan dan badan hukum . Dapatkan yang terbaik untuk keluarga Anda dan miliki rumah impian Anda juga dengan skema Pinjaman Umum kami. Pelamar yang tertarik harus Hubungi kami melalui BBM INVITE: {D8980E0B}
    Hanya WhatsApp: (+ 44) 7480 729811
    Tel .... (+ 44) 7480 729811
    Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    ReplyDelete
  84. Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

    Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada rakan saya untuk nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

    Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

    Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

    Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
    Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

    Terima kasih semua.

    ReplyDelete
  85. Saya Widya Okta, saya ingin bersaksi pekerjaan Tuhan yang baik dalam hidup saya untuk orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata itu, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara.
    Apakah mereka mencari pinjaman di antara Anda? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan kredit palsu di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban penipuan pemberi pinjaman 6 kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka.

    Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan seorang teman saya yang saya jelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya kepada perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan yaitu SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapatkan pinjaman saya sebesar Rp900.000.000 dari SANDRAOVIALOANFIRM pada tingkat rendah 2% dalam 24 jam yang saya terapkan tanpa tekanan atau stres. Jika Anda membutuhkan pinjaman, Anda dapat menghubungi dia melalui email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)

    Jika Anda memerlukan bantuan dalam proses pinjaman, Anda dapat menghubungi saya melalui email: (widyaokta750@gmail.com) dan beberapa orang lain yang juga mendapatkan pinjaman mereka, Mrs. Jelli Mira, email: (jellimira750@gmail.com). Yang saya lakukan adalah memastikan saya tidak pernah membayar pembayaran cicilan bulanan seperti yang disepakati dengan perusahaan pinjaman.

    Jadi saya memutuskan untuk membagikan karya baik Tuhan melalui SANDRAOVIALOANFIRM, karena dia mengubah hidup saya dan keluarga saya. Itulah alasan Tuhan Mahakuasa akan selalu memberkatinya.

    ReplyDelete
  86. Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada wanita yang kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan. ,

    Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan telah ditipu oleh 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemiutang dalam talian sah dengan kredit dan ia tidak akan menambah kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk meminta saya kawan-kawan untuk mendapatkan nasihat mengenai bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah mengenai seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

    Saya memohon pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan adalah mudah tanpa tekanan dan semua penyediaan dilakukan melalui pemindahan kredit, kerana ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan . Pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan 900 juta. Saya sangat gembira kerana Allah akhirnya menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan hati saya.

    Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup saya adil, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Cik Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651- 243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

    Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda. Nama saya Kabu Layu, anda boleh hubungi saya untuk rujukan lanjut
    melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)
    Terima kasih kepada anda semua.

    ReplyDelete
  87. Notis!! Notis!! Notis!!

    Adakah anda ingin membiayai semula perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman Dalam Talian yang tulen untuk mendapatkan Bil anda? Memulakan perniagaan baru? Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi? atau Pinjaman Perniagaan, Mohon pinjaman cepat dan mudah untuk memulakan pembiayaan baharu projek anda pada kadar faedah termurah 1.5%. Hubungi kami melalui e-mel:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]


    PERKHIDMATAN KAMI

    * Pinjaman Rumah
    * Pinjaman Kenderaan
    * Pinjaman Gadai Janji
    * Pinjaman Perniagaan
    * Kenderaan Kewangan
    * Pinjaman peribadi

    Adakah anda memerlukan sejumlah besar modal untuk memulakan cadangan atau pengembangan perniagaan anda? Adakah bank atau broker menolak Permohonan Pinjaman kerana Skor Kredit Rendah atau Kekurangan Cagaran? Jangan teragak-agak untuk menghubungi kami untuk kemungkinan kerjasama perniagaan. Kami menawarkan perkhidmatan pinjaman terjamin untuk kedua-dua warganegara dan bukan warganegara.

    Hubungi kami hari ini melalui e-mel: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete