Thursday 20 August 2015

Orang Kuat uFun Club di Sarawak Sedang Dicari??! Wang ahli Lesap?

Terbaru :

Kuching, Jumaat : Orang-orang kuat Skim Ponzi uFun Club di Sarawak sekarang sedang dicari oleh orang ramai yang terdiri daripada ahli-ahlinya sendiri. Malah difahamkan juga, beberapa laporan Polis telah dibuat dari pelbagai pelusuk daerah di negeri ini.

Ini adalah berikutan daripada kesedaran daripada pelbagai lapisan masyarakat yang pernah teruja kepada pelaburan yang dibawa oleh beberapa "Jutawan Palsu" tersebut telah terbongkar. Mereka akan mengadakan "Business Talk" di beberapa Hotel tempatan dan akan mempromosikan pelaburan untuk membeli Utoken. Utoken akan diperkenalkan sebagai Digital Currency dimana boleh digunakan untuk membeli barangan tertentu dan boleh didagangkan untuk ditukar kepada tunai. Ramai yang telah terpedaya sehingga sanggup menyerahkan wang tunai beribu-ribu ringgit untuk menyertai skim pelaburan ini. Sehingga diberitakan, ada yang sanggup membuat pinjaman bank semata-mata untuk melabur ke dalam skim ini. Ini adalah mereka telah dijanjikan dengan kata-kata manis bahawa pelaburan ini tidak berisiko tinggi dan akan mendapat pulangan yang berganda banyaknya dalam tempoh yang amat singkat, iaitu dari 3-4 bulan sahaja.

Bagaimanapun, khabar tidak seindah rupa. Harapkan panas hingga ke petang tapi hujan ditengahari. Terdapat juga upline yang tidak amanah serta menggunakan sebahagian wang untuk di "rolling" untuk kegunaan sendiri. Malahan, ada diantara mereka yang sering meng'update' Facebook dengan menunjukan kesenangan harta & kekayaan seperti menunjukan jumlah wang tunai yang berkepok-kepok banyaknya, pergi bercuti dan menggunakan kereta-kereta mewah. Selain itu, difahamkan juga, ada diantara mereka yang terlibat dengan sindiket kereta curi dengan menggunakan pendaftaran kereta lain bagi merealisasikan impian untuk kelihatan mewah, kaya dan bagi meyakinkan orang ramai. Ini semua taktik mereka untuk memperdayakan mangsa.

Oleh itu, berhati-hatilah terhadap skim penipuan seperti ini. Dikhabarkan juga, sekarang kumpulan ini telah dengan giat mencuba untuk mengelirukan orang ramai dan ahli-ahlinya dengan cara memperkenalkan skim baharu yang di jenamakan semula yang dinamakan UNASCOS.

Pilihan di tangan anda. Berhati-hati lah. Anda dinasihatkan untuk membuat laporan kepada pihak Polis (PDRM) kerana telah terpedaya dan merasa tertipu sehingga menyerahkan wang kepada mereka ini sama ada secara tunai atau deposit ke akaun bank DAN sekaligus membuat laporan kepada Bank Negara Malaysia (BNM) bagi mendapatkan kepastian serta mendapatkan kembali wang anda (salah satu usaha daripada terus lesap makan asap). 

14 comments:

  1. uFun nang penipu... huhuhu... lambat crita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello semua,
      Nama saya Ahmad Asnul Brunei, saya menghubungi Firma Pinjaman Osman untuk pinjaman perniagaan berjumlah $ 250,000. Kemudian, saya diberitahu tentang langkah meluluskan jumlah pinjaman saya yang diminta, setelah mengambil risiko lagi kerana saya sangat terdesak untuk menubuhkan sebuah perniagaan kepada kejutan saya yang paling besar, jumlah pinjaman telah dikreditkan ke akaun bank saya dalam 24 jam perbankan tanpa apa-apa tekanan mendapatkan pinjaman saya. Saya terkejut kerana saya pertama kali jatuh mangsa penipuan! Jika anda berminat untuk mendapatkan sebarang jumlah pinjaman & anda berada di mana-mana negara, saya akan menasihatkan anda boleh menghubungi Firma Pinjaman Osman melalui e-mel osmanloanserves@gmail.com

      BORANG MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN
      Nama pertama......
      Nama tengah.....
      2) Jantina: .........
      3) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: .........
      4) Tempoh Pinjaman: .........
      5) Negara: .........
      6) Alamat Rumah: .........
      7) Nombor Mudah Alih: .........
      8) Alamat e-mel ..........
      9) Pendapatan Bulanan: .....................
      10) Pekerjaan: ...........................
      11) Tapak yang anda buat di sini tentang kami .....................
      Terima kasih dan salam mesra.
      Derek E-mel osmanloanserves@gmail.com

      Delete
  2. Bukanlah salah ufun..orang yang mbak ya nipu sik amanah..mun nya amanah masuk duit terus sik guna untuk dirik sendiri sik nya jadi hal..sigek gik tamak gilak nak kaya cepat sampei berhutang kerek kanan bergadei ya bodo namanya...seolah2 menyalahkan cikgu kerana sik pandei walhal malas sik maok belajar..

    ReplyDelete
  3. Sebut nama penipu ya jadi dapat orang alert..jangan main jual nama company..seumpama ko masak nasik k jual dengan ikhlas kakya ada orang nulong ko jual nasik ya, orang ya tek ngkah Pasir lam nasik ya..orang ya kah orang yang masak kena buruk orang meli..mesti orang nuduh orang yang masak..

    ReplyDelete
  4. Betul juak ya... ORANG yang bawa uFun dgn COMPANY uFun adalah sik sama... Tapi paling bagus kita melabur dengan skim yang berdaftar dan SAH di sisi undang-undang. Paling bagus sebagai umat Islam pelaburan yang mengikut syariah, yang ada lembaga Syariah untuk menilai. Kebanyakkan skim pelaburan yang berisiko dan boleh berlaku tidak amanah ada sebab nya sik sah dan HARAM. Contoh, kalau kita melabur dalam tabung haji, orang kerja di kaunter tabung haji merik kita bank in slip, tapi duit di makan nya kerana nya seleweng. Tetapi, simpanan dan pelaburan kita ya selamat dan dijamin oleh SYARIKAT atau COMPANY yang SAH ya tadik. BIASANYA, mun company yang nak menipu memang sidak akan memberi pelbagai alasan. Lebih baik untuk kepastian kita serah dengan badan yang berkuasa atau sepatutnya seperti Bank Negara atau PDRM untuk menyiasat. Sikda apa perlu ditakut atau dirisau oleh orang yang bawak pelaburan tok dan yang join pelaburan tok mun nya SAH disisi undang-undang. Simple jak...

    ReplyDelete
  5. Kawan kmk ada join uFun tok...sampei polah loan... Nang benar duit dah bank in dengan orang nama yasim di Sibu dlm berbelas ribu juak lah... Kmk memang sik nyaman ati dah masa ya. tp kawan kmk maok juak... nya madah sik lamak, tunggu jak 3-4 bulan... sebab kmk dgn kawan kmk ya bank in masa ya. sik tauk la org yg sama ka sik..tp memang kmk dah rasa to scam bah..

    ReplyDelete
  6. hahahaha.......nak ku tauk Apek miak kg datu yalah embak barang ufun ufun tuk... Apek yalah yassim... jutawan sibo! salute lah dah kaya ngan berjaya makei velfire ng mersedis. selalu nanga ada bodyguard org polis ngn nya. nyaman palak pok tp esen madah ng geng ny sia sitok ada backup polis ngn lawyer di kch...be geng ngn polis

    ReplyDelete
  7. Nobody can give you equality or justice! Including this blogger.

    ReplyDelete
  8. http://behindmlm.com/companies/ufun-club/malaysia-to-finally-start-arresting-ufun-club-scammers/

    ReplyDelete
  9. hai kawan kawan......apa cerita???nak jadi kaya,,nak jadi kaya...nak jadi kaya...makan roti dgan kaya....biar x kaya...janji hati tenang...tok berhambakan wang ringgit namanya...nasib aku x terjebak dengan janji2 manis di bibir mu...hahaha

    ReplyDelete
  10. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete
  11. Hello semua,
    Nama saya Ahmad Asnul Brunei, saya menghubungi Firma Pinjaman Osman untuk pinjaman perniagaan berjumlah $ 250,000. Kemudian, saya diberitahu tentang langkah meluluskan jumlah pinjaman saya yang diminta, setelah mengambil risiko lagi kerana saya sangat terdesak untuk menubuhkan sebuah perniagaan kepada kejutan saya yang paling besar, jumlah pinjaman telah dikreditkan ke akaun bank saya dalam 24 jam perbankan tanpa apa-apa tekanan mendapatkan pinjaman saya. Saya terkejut kerana saya pertama kali jatuh mangsa penipuan! Jika anda berminat untuk mendapatkan sebarang jumlah pinjaman & anda berada di mana-mana negara, saya akan menasihatkan anda boleh menghubungi Firma Pinjaman Osman melalui e-mel osmanloanserves@gmail.com

    BORANG MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN
    Nama pertama......
    Nama tengah.....
    2) Jantina: .........
    3) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: .........
    4) Tempoh Pinjaman: .........
    5) Negara: .........
    6) Alamat Rumah: .........
    7) Nombor Mudah Alih: .........
    8) Alamat e-mel ..........
    9) Pendapatan Bulanan: .....................
    10) Pekerjaan: ...........................
    11) Tapak yang anda buat di sini tentang kami .....................
    Terima kasih dan salam mesra.
    Derek E-mel osmanloanserves@gmail.com

    ReplyDelete
  12. Hari yang baik untuk semua warga negara Indonesia, nama saya Nurul Yudianto, tolong, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pinjaman peminjam di internet dari NIGERIA dan lainnya bagian dari AFRIKA,

    Setelah beberapa waktu mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya menipu dan kehilangan Rp18,7 juta, untuk seorang wanita di saudi arabia dan Nigeria.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Ny Rika Nadia (rikanadia6@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Lady Esther, manajer Cabang Access Loan Firm, jadi teman saya meminta saya untuk melamar dari LADY ESTHER, jadi I Screams menuangkan dan menghubungi LADY ESTHER. via email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Saya mengajukan pinjaman sebesar Rp200 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk transfer pinjaman, saya diperintahkan untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit I dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam uang pinjaman telah dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah Rp200 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa saya dengan buku pinjaman dengan pinjaman awal saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati LADY ESTHER untuk mewujudkan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. LADY ESTHER dengan baik melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) atas pinjaman Anda

    Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nurulyudianto2@gmail.com) Salam

    ReplyDelete
  13. Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

    Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

    Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

    ReplyDelete